İyi Kestirim, İyi Finansal Tasarım

KAYGAN ZEMİNDEYİZ

Değişim giderek hızlanıyor. Belirsizlikler artıyor. Riskler karmaşıklaşıyor. Karmaşa ile baş etmek güçleşiyor. Sonuçları kestirmek zorlaşıyor. Alışageldiğimiz yaklaşımlar yetmiyor. Bu nedenle, yeni bir yaklaşıma ihtiyacımız var.

GELENEKSEL KESTİRİM SÜRECİNİN KIRILGANLIĞI

A.  Kötü Alışkanlıklarımız:
Gelirleri düşür, giderleri şişir. Verileri kendine sakla, asla paylaşma. Hedefi tuttur yeter-aşmak için risk alma. Müşteriye boş ver-satış yapmaya bak. Olumsuz sapmalara bahane hazırla. Dayatılan hedeflere boyun eğ. «Nasıl olsa sapacak» diye fazla uğraşma.

B.  Kestirim Yanlışlarımız:

1. Kestirim ile hedefi karıştırmayın.
2. Kestirimi 31 Aralık’da sonlandırmayın.
3. Aşırı ayrıntıya kapılmayın.
4. Hemen büyüme öngörmeyin.
5. Kestirim yapmayı «sıra dışı» bir iş saymayın.

a.  Kestirim yapmaktan kaçamayız, çünkü hiç bir zaman “evdeki hesap çarşıya uymaz”.

b.  Hedeften sapınca önce gidişatınızı kestirin.

c.  Sonra aynı hedefe yönelmek için neleri farklı yapmamız gerektiğine karar verin.

d.  Hedef değiştirmeye bile hazır olun.
6. Geçmiş kestirimleri göz ardı etmeyin.
7. Excel’den medet ummayın

KESTİRİMLERİ İYİLEŞTİRME BİLEŞENLERİ:

  1. Etmen tabanlı kestirim yapın.
  2. Öngörücü mantık yürütün.
  3. Fırsat ve tehditlere odaklanın.
  4. Yıllık kestirimin terkedin.   Çeyrek dönemli kestirime geçin.
  5. Senaryolarla tasarlayın.
  6. İleri teknik ve yöntemler kullanın.